سخن

یادداشت‌های ادبی ـ انتقادی محمد میرزاخانی

نام:
مکان: نا کجا, بی کجا, Iran

چهارشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۸۴

جمهوریِ اسلامی و دو پرسش

جمهوریِ اسلامیِ در تلاشی ناشیانه می خواهد جایِ دو پرسش را در ذهن و اندیشه ی ایرانیانِ امروز تغییر دهد. جمهوریِ اسلامی به آشکارگیِ تمام دریافته که دیگر در دلِ مردم نه تنها جایگاهی ندارد بلکه در نزدِ بسیاری شان، منفور و مغضوب است. به همین دلیل سخت به این انتخابات و شرکتِ صوری و دهان پُرکنِ مردم نیازمند است. از این جاست که همه ی توانش را گذاشته تا ابن دو پرسش را با یکدیگر عوض کند. جمهوریِ اسلامی می خواهد به جایِ این پرسش:
آیا در انتخابات شرکت کنیم یا نه؟
این یکی را بنشاند:
در انتخابات به چه کسی رأی می دهید؟
و این از آخرین حربه ها و دستاویزهایِ مشروعیّت بخشِ ظاهری به این به اصطلاح جمهوری، است. البته تقریباً همه می دانند و مسأله برایشان روشن است. ولی باید منتظر ماند و دید که این بار آیا این جمهوریِ اسلامی و عواملِ نا به کارش (صدا و سیما، بعضی نشریات، دستگاه هایِ دولتی و حکومتی، و...) هستند که دوباره خواسته هایِ خود را به مردم می قبولانند یا اینکه ... .
باشد که مردم به پرسشِ نخست بیشتر بیاندیشند و آن را از یاد نبرند.

2 نظر:

Anonymous ناشناس گفت...

در راستای همون سوال و همون تلاش - ! - دیروز دیدم توی دانشکده، بسیج بود به گمونم - راستش این‌قدر عصبانی شدم درست نگاه نکردم بسیج بود یا نهاد - که دیدم یه پوستر قشنگ کار کرده . چون خیلی بی‌سابقه‌س از بسیج و نهاد که یه کار گرافیکی خوب انجام بدن . خلاصه آگهی داده برای شرکت توی مسابقه . حالا مسابقه چی بود؟! سوالش این بود که بیاین و بگین کی رییس‌جمهور می‌شه!! وای از جوایزش . دو تا رایانه ، بعدش کلی سکه و اینا . چیزی که قبلا توی دانشکده بی‌نظیر بوده ، حداقل با این هجم تبلیغ . بنده‌خدایی می‌گفت برو رای بده بنویس احمدی‌نژاد . چون ما اسم رییس‌جمهور آینده رو هم بنویسیم - طبق ذهنیاتمون حداقل - ، اینا به کسی جایزه می‌دن که بنویسه احمدی‌نژاد! خلاصه اینکه این موضوع در روند همون مشروع‌سازی کذایی بود

چهارشنبه خرداد ۱۱, ۱۰:۲۶:۰۰ بعدازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

سلام دوست من بلگ فوق العاده ای دارین تبریک میگم و خوشحالم با اینجا اشنا شدم - بهترین ارزوها رو برات دارم - یلدا

شنبه خرداد ۱۴, ۰۱:۵۱:۰۰ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی